Vaalitulos ja Tynkkynen

Sekalaiset aiheet.

Valvoja: Hallitus

Tehoautoilija
Viesti:

Vaalitulos ja Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja Tehoautoilija » 21.04.2015, 08:46:58

Topi Oras Kalevi on näköjään poistunut politiikasta Sitran vanhemmaksi neuvonantajaksi
http://www.orastynkkynen.fi/?p=6534
mutta kuten kaikki varmasti huomasivat, vihreät saivat ne havittelemansa viisi lisäpaikkaa, 50% nousu :x Ja noiden 15 joukossa itse Satu Hassi, joten Tynkkysen tilalle tuli vielä pahempi ilmastovouhottaja. :x :x Ja Sitrassa Tynkkynen voi vaikuttaa asioihin jopa enemmän kuin eduskunnassa...!? Ja jonkin Tyrskyn perustamisessakin ollut mukana.
Ja entäs muut puolueet? Stubb valitteli telkkarissa, että ilmastonmuutos jäänyt sivuun vaalitenteissä ja julisti sen tärkeäksi asiaksi, ja Kokoomus sai 37 paikkaa. Joista yksikään ei mennyt eräiden kokoomuslaisten rakastamalle Eija-Riitta Korholalle, joten ne äänet meni sekä hukkaan että ilmastovouhottajien hyväksi :!:
Perussuomalaiset sen sijaan saivat oikein kivan tuloksen :D joten tässä on vielä jotain toivoa sen suhteen, että pahimmat ilmastohörhöilyt jätetään tekemättä ja jopa kumotaan joitakin aikaisempia päätöksiä.
Sipilä tuntuu olevan joku vouhottaja, ajelee häkäpönttöautolla ja sähköautolla, ja höpisee biotaloudesta. Joten jos seuraava hallitus on KEPU + KOK + PS, niin se on sitten kaksi vouhottajaa vastaan yksi järjenjääni... :( Ja pääministerinä Sipilä voi sitten sanella mitä ministeri Soini ja muut PS-ministerit ovat mistäkin mieltä. Joten vaalitulos on vähän hämmentävä, Vihreät voitti mutta Vasemmistoliitto (joka myös kunnostautunut ilmastovouhottajana) menetti, hallitukseen voi tulla 2 puoluetta joiden näkemykset pahasti ristiidassa ilmastokysymyksistä ja se kolmas sitten häkäpönttöilee sen järkevän puolueen nurin... tai sitten ei, vaikea ennustaa.
Kannattaa siis jo miettiä seuraavia vaaleja ja ketä niissä äänestää, jotta ääni ei mene vastapuolen hyväksi :!: :!:
.

unbiased

Re: Vaalitulos ja Tynkkynen

Viesti Kirjoittaja unbiased » 22.04.2015, 15:07:39

Pahinta voisi olla, että hallituksen muodostavat keskusta, kokoomus, vihreät ja RKP (111 paikkaa). Risuenergia sekä tuuli- ja aurinkoenergia saisivat kaikilta tukea. Viis siitä että Suomi ajautuu näin lopulliseen konkurssiin. Kansalaisillehan voidaan selittää, kaikki on tehty, jotta Suomi on johtavassa asemassa pelastettaessa maapalloa. Olisihan Venuksen tapaan irti päässyt kasvihuoneilmiö ilmestyskirjan mukainen maailmanloppu. Halvan fossiilisen energian käyttö kuitenkin ehkä pelastaisi konkurssilta.

Venuksen lämpötila ei johdu suinkaan kasvihuoneilmiöstä vaan 80 kertaa tiheämmästä ilmakehästä, vaikka esimerkiksi wikipedia kertoo Venuksen kasvihuoneilmiöstä "Näin on käynyt ehkä 3–4 miljardia vuotta sitten Venuksessa, joka on yli 400 °C kuumempi kuin mitä sen pitäisi olla." tai "Kaasukehä koostuu lähes yksinomaan hiilidioksidista (96,5 %). Kasvihuoneilmiö on pääsyynä siihen, että lämpötila planeetan pinnalla ylittää lyijyn sulamispisteen." Tai meidän oma ilmatieteen laitos "Venuksen suuren lämpötilan aiheuttaa voimakas kasvihuoneilmiö."

Näille ilmastonmuutospropagandisteille ei terve fysiikka kelpaa. Kun planeetan kaasukehä on riittävän tiheä, kaasukehä säteilee planeetan saaman energian ulos. Kaasukehän massasta riippuu, kunka suuri osa säteilystä pääsee ulos planeetan kiinteästä pinnasta. Maan ilmakehän säteilyn voi helposti mitata halvalla säteilylämpömittarilla. Tulos on -20C. Saman säteilyn voi olettaa säteilevän avaruuteen, joka maapallolta olisi kaikkiaan 232 W/m2. Tämä onkin likellä maapallon saamaa arvioitua säteilyenergiaa 240 W/m2. Mitään kasvihuoneilmiötä ei tarvita.
Auringon säteilyä saavan Venuksen teoreettinen säteilylämpötila on -25C (Maa -18C). Ulossäteily lähteen Venuksen rikkihappopilvistä noin {50-60} km:n korkeudesta. Venuksen kaasukehästä laskettu teoreettinen lämpötilan alenema (lapse rate) on 9 astetta kilometriä kohti (maa laskettu 10 ja havaittu 6,5 astetta). (Lapse rate on painovoiman ja sekoittuvan kaasukehän energiatasapainosta johtuvat suure. Mitä alempana kaasumassa sijaitsee, sitä suurempi on lämpötila, ylempänä alentuneen lämpötilan korvaa korkeampi potentiaalienergia.) Laskemalla saadaan pintalämpötilaksi -25+9*{50-60} = 425-515 astetta. Kasvihuonekaasuksi kutsutulla hiilidioksidilla ei näissä ole osuutta. Sillä on pieni merkitys, mutta vaikutus jää täysin kaasukehien muiden voimakkaampien energian siirtomekanismien varjoon.
Kuva

Tehoautoilija
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tehoautoilija » 06.05.2015, 07:12:27

Tynkkynen oli huhtikuussa radiossa, menee vähän off topiciksi, mutta kun on niin hauskaa... ja kai tämäkin jotain kertoo sekä Vihreistä että siitä miksi Tynkkynen luopui politiikasta
Tynkkynen: Mä itse tuun hyvin toimeen sellaisten henkilöiden kanssa, kuten James Hirvisaari, Olli Immonen, Jussi Halla-aho tai Juho Eerola...
Rosenberg: Herrajumala!
Tynkkynen: Pitää kuunnella muita ja altistua keskustelulle...
Rosenberg: Tää on tämmöistä suomalaista keskustelua. Jos sä suomalaisena vihreänä oikeesti käytät aikaa henkilöihin, kuten Hirvisaareen tai Halla-ahoon, niin mä toivotan Vihreille menestystä vaaleissa, koska se ei ainakaan ole mun puolue. Mä lähden nimenomaan siitä, että jos ihmisillä, joilla on tämmöinen track record politiikassa... Sulla ois varmaan ollut parempaakin seuraa eduskunnassa, mun täytyy sanoo se tässä... Halla-ahohan on siis hyvin koulutettu fasisti, hän vastajihadisti ja hän on ollut saman tyyppisissä organisaatioissa kuin Anders Behring Breivik. Puhutaan Hirvisaaresta ja hänen tekemisistään, siinähän ei ole mitään inhimillistä. Siinä on hyvä syy, ettet sä jatka eduskunnassa, jos tää on se lähtökohta poliittiselle keskustelulle

Rosenberg: Tän keskustelun aikana kävi todella selväksi, miksi mä en koskaan voisi olla Vihreissä. Ehkä siinä on jotain totta, että sitä pidetään jonain Kokoomuksen puisto-osastona, kyllä toi niin porvarilliselta puheelta kuulosti.
Rosenberg: Kun sä lähdit Hirvisaareen ja Halla-ahoon, niin mä ajattelin, että okei. Tää on toinen keskustelu tällä viikolla, kun mä just näitä miehiä puolustetaan - yksi mies on puolustamassa näitä miehiä. Täähän on Suomelle todella pelottavia uutisia. Jos tällä linjalla ollaan, että me pidetään näitä harmittomia fasistipoikia ja jotenkin pykätään niille sitä itsetuntoa, jota noita hiljaisilla pojilla ei ole. Hiljaisuudessaan ja syrjäytyneisyydessään nämä miehet tuottavat Suomelle sitä uusfasismia. Jos mä oisin Vihreiden puoluejohtaja, niin mä ottaisin sua korvasta ja antaisin sulle pienen ideologisen läksytyksen.

http://henrylaasanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/193810-taideyliopiston-rehtori-rosenberg-paljasti-karvansa
Huomatkaa linkki https://www.radiohelsinki.fi/podcast/35089/?Tiina+Rosenberg+ja+Oras+Tynkkynen+ottivat+tiukasti+yhteen+Radio+Helsingin+Vaalikahveilla
Kovin on innokas keskustelemaan tuo Tynkkynen, ja kovin suvaitsevainen erilaisia ihmisiä kohtaan... lausuntojensa perusteella, mutta teot antavat ihan eri kuvan, hänhän kieltäytyi silloin aikoinaan ja yritti kieltää minua keskustelemasta muidenkin kansanedustajien kanssa, eikä nyt tänäkään vuonna vastannut sähköpostiini. Tuolla mp3:ssa Tynkkynen muistaakseni jopa sanoo, että kyllä keskusteluyhteys syntyy, jos henkilö on elossa ja hengittää (tjsp), tietääkseni olen elossa ja hengitän, mutta ei näytä syntyvän keskusteluyhteyttä Tynkkyseen (eikä Osmo Soininvaaraan eikä muihinkaan vihreisiin). Joten Rosenberg-Pursiaisen ja Tynkkysen todellinen ero taitaapi olla, että Tiina on avoimesti sitä mitä on, kun taas Oras esittää ihan muuta kuin mitä oikeasti on :!: :?: :shock:
Voisiko Pasi tai joku pyytää Tiina Rosenbergin (os. Pursiainen) tai Oras Tynkkysen, tai mieluummin molemmat, tänne keskustelemaan vaikkapa ilmastonmuutoksesta... Tulisi ainakin värikästä debattia :lol:
.

pasi
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pasi » 06.05.2015, 09:58:51

Tehoautoilija kirjoitti:Kovin on innokas keskustelemaan tuo Tynkkynen, ja kovin suvaitsevainen erilaisia ihmisiä kohtaan... lausuntojensa perusteella, mutta teot antavat ihan eri kuvan, hänhän kieltäytyi silloin aikoinaan ja yritti kieltää minua keskustelemasta muidenkin kansanedustajien kanssa, eikä nyt tänäkään vuonna vastannut sähköpostiini.

Tynkkynenhän se aikoinaan Vanhasen hallituksen ilmastopoliittisena neuvonantajana soitteli ilmastokeskustelutilaisuuksien järjestäjille (no, ainakin yhdelle), että tätä Matilaista ei sitten päästetä mukaan, tai heidän puoleltaan ei tule ketään paikalle.
Pasi J. Matilainen
Puheenjohtaja, Ilmastofoorumi ry

Tehoautoilija
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tehoautoilija » 18.05.2015, 10:42:49

Tynkkynen näkyy jatkavan ilmastopuuhasteluaan. Jos tuon sekavan facebookin oikein ymmärsin, tilaisuus oli jo
Ilmastonmuutos on oikeudenmukaisuuskysymys. Vastuu päästöistä, ilmastonmuutoksen vaikutukset ja myös päästövähennysten vaikutukset jakautuvat epätasaisesti maiden välillä ja sisällä. Miten ilmastotalkoista tehdään oikeudenmukaiset? Keiden pitäisi vähentää päästöjä ja kuinka paljon? Miten kansainvälisten ilmastoneuvottelujen umpisolmu voidaan avata? Kumpien pitää tehdä enemmän: köyhien vai rikkaiden maiden? Olisiko Pariisissa hyväksyttävä vaikka rimaa hipoen tyydyttävä sopimus, jos ei parasta voi saada?

Aiheesta puhuu Oras Tynkkynen ja Tampereen Ilmastovanhemmista häntä on kommentoimassa Harriet Rabb. Tule kuuntelemaan, kysymään ja keskustelemaan. Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton.

Tapahtuma on osa Tampereen Sosiaalifoorumin ohjelmaa. Paikkana Werstaan Auditorio.

TERVETULOA!

Järjestäjät: Vastedes ry ja Tampereen ilmastovanhemmat

https://www.facebook.com/events/910964455613506/
Eikö Ilmastofoorumi ry:n Tampereen osasto ollutkaan paikalla vai miksei tästä ole ollut mitään uutista :?: :shock:
.

Vastaa Viestiin