Alaskan jäätiköiden sulamista liioiteltu

Ilmastotutkimukseen sekä sitä sivuaviin tutkimusaiheisiin liittyvät keskustelut

Valvoja: Hallitus

cloneof

Re: Alaskan jäätiköiden sulamista liioiteltu

Viesti Kirjoittaja cloneof »

Itse asiassa Alaskan jäät muistuttaa aijemmin tänä vuonna näkemaani Warren Mayerin Powerpoint-esitystä ilmaston muutokset.

Onko se vain minä, mutta näyttäisikö että ainakin tässä tilanteessa sulamista on tapahtunut kauan aijemmin CO2-pohjaista lämpenemistä?

Kuva
Alaska Geographic, 1993
Straw Man

Viesti Kirjoittaja Straw Man »

cloneof kirjoitti:Onko se vain minä, mutta näyttäisikö että ainakin tässä tilanteessa sulamista on tapahtunut kauan aijemmin CO2-pohjaista lämpenemistä?

On se minä myös. Näyttää vankasti siltä, että jäätiköt, eivät vain Alaskassa, vaan yleensä, ovat alkaneet sulaa pikkujääkauden jälkeen. Tätä sulamista yritetään nyt kovasti vakuuttaa ennenkuulumattoman yllättäväksi, poikkeukselliseksi, ilmastoilmiöksi.

Ilmastohysterian kannalta epämiellyttävä totuus löytyy muinaisten tiedemiesten huolellisesti kirjatuista havainnoista. Ilmastohistoriaa kyllä yritetään muuttaa agendaan sopivaksi, mutta yrityksessä ei ( ainakaan vielä ) olla onnistuttu.
cloneof

Viesti Kirjoittaja cloneof »

Totta. Ongelmana varmaan on, että luotettavaa satelliitti tietoa Arktisesta ja Antarktisesta jäästä on saatu vasta lähellä CO2-pohjaisen lämpöajan alkua.
Vastaa Viestiin