Yhdistyksen tulevaisuus

Yhdistyksestä, sen tarkoituksesta ja vaikkapa olemassaolon oikeutuksesta keskusteluun.

Valvoja: Hallitus

BorisW
Viesti:

Yhdistyksen tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja BorisW » 26.07.2013, 22:42:22

Sain Pasilta viestin: KUTSU - ilmastofoorumi ry:n vuosikokous 11.8.2013 ja siinä ehdotuksena yhdistyksen lakkauttaminen. Lähetin Pasille seuraavan viestin:

Hei Pasi,

Olen hieman pettynyt ehdotuksesta lopettaa Ilmastofoorumi. Pitäisin sen sijaan tärkeänä aktivoida seuran toimintaa, sillä tähän astista keskustelua tarvitaan edelleen ja etenkin keskustelupalstat-formaatti on ollut sekä tehokas että mielenkiintoinen.

Valitettavasti en pääse osallistumaan kokoukseen 11.8; toivon kuitenkin, että yhdistyksen toimintaa voitaisiin jatkaa.

terveisin

Boris

pora

Re: Yhdistyksen tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja pora » 27.07.2013, 00:15:54

Ei oikein hyvältä kuulosta! Toki yhdistys on elänyt hiljaiseloa, mutta ns. vastapuoli saisi riemuvoiton. Toivottavasti yhdistyksemme aktivoituisi jälleen.

Pelkästään täällä kesksutelualueella on paljon tärkeää asiaa mistä pitäisi tehdä yhteenvetoja....

Tapsa
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Tapsa » 28.07.2013, 19:55:16

Löytyykö yhdistykselle innokasta puheenjohtajaa? Nykyisellä ei ainakaan minulle ole ollut mitään annettavaa. Jos ei löydy, voidaan lopettaa. Näkyvä johtaja pitää aina olla.

pasi
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pasi » 29.07.2013, 15:07:54

BorisW kirjoitti:Sain Pasilta viestin: KUTSU - ilmastofoorumi ry:n vuosikokous 11.8.2013 ja siinä ehdotuksena yhdistyksen lakkauttaminen.

Boriksen lisäksi sain asiasta palautetta muiltakin jäseniltä, joten kirjoitin yhdistyksen postituslistalle viestin, jonka voin jakaa tännekin, niin aktiivisille ei-jäsenillekin tulee tiedoksi.

Hei, arvoisa Ilmastofoorumi ry:n jäsen,

Olen saanut useilta jäseniltä palautetta aikeista purkaa Ilmastofoorumi ry. Palautteen antajat ovat olleet harmissaan, sillä heidän mielestään yhdistykselle olisi vielä tarvetta, varsinkin nykyisessä tilanteessa, jossa alarmistien argumentit alkavat murentua ja talouden tila vähentää ilmastoasian kiireellisyyttä yleisön keskuudessa. Pyysipä jokunen palautteen antajista minua tarttumaan toimeen ja palaamaan yhdistyksen puheenjohtajaksi.

Ymmärrän tuskanne ja jaan sen täysin. Yhdistyksen kuusi vuotta sitten perustaneena on todellakin harmillista nähdä tilanne, jossa olemme nyt. Valitettavasti toimintakykyistä toimeenpanevaa elintä tuntuu kuitenkin olevan vaikea löytää, enkä itsekään henkilökohtaisista syistä pysty tällä erää ryhtymään toimeen. Yhdistyslakikin käytännössä pakottaa toimiin eli yhdistyksen purkamiseen, jos toimintaa ei saada pikimmiten korjattua.

Yhdistyksellä on 133 jäsentä. Emme ole varmasti Suomen pienin yhdistys. Itse asiassa Suomen Greenpeacellakin on tietääkseni vähemmän varsinaisia, äänivaltaisia jäseniä. Yhdistyksen hallituksessa on käsittääkseni jäseniä, jotka olisivat valmiita jatkamaan toimintaa, kunhan selkeä johtohahmo eli tarmokas ja aikaansaava puheenjohtaja olisi sitä vetämässä. Minua hämmästyttää kovin, jos 133 huolestuneen kansalaisen joukosta sellaista ei löydy. Voimavarojakin tuosta joukosta pitäisi jo löytyä, enkä usko, että 10 euroa vuodessa on hyväksyttävän jäsenmaksun yläraja. Parilla tai kolmella kympillä puhutaan jo muutaman tuhannen euron vuosibudjetista alkuun.

Vuosikokous on vajaan kahden viikon päästä, 11.8.2013 Turussa, kuten kutsussa mainittiin. Jos muutkin ajattelevat kuten minulle tähän mennessä palautetta lähettäneet jäsenet, niin Panimoravintola Koulussa on varmasti tilaa myös yhdistyksen purkamisen vastustajille ja ehdokkaille uudeksi puheenjohtajaksi ja hallituksen jäseniksi. Purkamisen kaatumiseenhan riittää yksi neljäsosa vuosikokouksen äänistä.

Oli kuitenkin mukava saada tuollaista palautetta niin monelta jäseneltä. Toiveikkuuteni hieman heräsi eloon. :-)

Toiveikkain terveisin,

Pasi Matilainen
Ilmastofoorumi ry
Perustaja, toiminnantarkastaja
Pasi J. Matilainen
Puheenjohtaja, Ilmastofoorumi ry

pasi
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pasi » 29.07.2013, 15:09:08

pora kirjoitti:Ei oikein hyvältä kuulosta!

Ei niin...

pora kirjoitti:Pelkästään täällä kesksutelualueella on paljon tärkeää asiaa

Vaikka yhdistys purkautuisi, niin jatkan tämän sivuston ylläpitoa. Keskustelupalsta ei häviä ainakaan mihinkään.
Pasi J. Matilainen

Tehoautoilija
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tehoautoilija » 31.07.2013, 12:20:40

pasi kirjoitti:Vaikka yhdistys purkautuisi, niin jatkan tämän sivuston ylläpitoa. Keskustelupalsta ei häviä ainakaan mihinkään.

Mitä mieltä
a) yhdistyksen nykyinen pj (kuka hän sitten onkaan) on halustasi lakkauttaa yhdistys?
b) yhdistyksen nykyinen vpj (kuka hän sitten onkaan) on halustasi lakkauttaa yhdistys?
c) yhdistyksen hallituksen muut jäsenet (keitä he sitten ovatkaan) ovat halustasi lakkauttaa yhdistys?
Miksi sinulla ylipäätään on noin kova tarve lakkauttaa yhdistys, jota olet itse ollut perustamassa?
Varsinkin nyt, kun ilmastovouhotus on taas kovasti kiihtynyt, kuten ilmastolakiin liittynyt ministeri Niinistön haastattelu a-studiossa ja siitä seurannut kohu osoittaa... (kohu, jossa ei näköjään edes mainita ilmastolakia, vaan saivarrellaan Niinistön "tiedeuskosta" ja merien lämpötilasta ym :roll: )

pasi
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pasi » 01.08.2013, 23:59:31

Tehoautoilija kirjoitti:
pasi kirjoitti:Vaikka yhdistys purkautuisi, niin jatkan tämän sivuston ylläpitoa. Keskustelupalsta ei häviä ainakaan mihinkään.

Mitä mieltä
a) yhdistyksen nykyinen pj (kuka hän sitten onkaan) on halustasi lakkauttaa yhdistys?
b) yhdistyksen nykyinen vpj (kuka hän sitten onkaan) on halustasi lakkauttaa yhdistys?
c) yhdistyksen hallituksen muut jäsenet (keitä he sitten ovatkaan) ovat halustasi lakkauttaa yhdistys?
Miksi sinulla ylipäätään on noin kova tarve lakkauttaa yhdistys, jota olet itse ollut perustamassa?
Varsinkin nyt, kun ilmastovouhotus on taas kovasti kiihtynyt, kuten ilmastolakiin liittynyt ministeri Niinistön haastattelu a-studiossa ja siitä seurannut kohu osoittaa... (kohu, jossa ei näköjään edes mainita ilmastolakia, vaan saivarrellaan Niinistön "tiedeuskosta" ja merien lämpötilasta ym :roll: )

Ei minulla ole halua lakkauttaa yhdistystä - päinvastoin. Toimin asiassa nykyisen hallituksen viestinviejänä. Tilanne on toimivan hallituksen puuttumisen pakottama ja toivottavasti tilanne korjautuu ja yhdistyksen purkaminen estyy uuden pj:n ja hallituksen löytymisen kautta. Edellisen viestin jälkeen olen saanut lisää purkamista vastustavia sähköposteja, mutta pj puuttuu edelleen.
Pasi J. Matilainen

Vastaa Viestiin